Monday, July 25, 2016

Pekan sehari Temerloh siri II


Ini bukan kunjungan pertama saya ke Temerloh tapi dah banyak kali juga. Sebelum ini saya ada cerita pasal lawatan saya ke pekan sehari Temerloh di SINI.

Kali ini saya ke temerloh semata-mata untuk pergi ke pekan seharinya. Ada ker orang sanggup memandu lebih kurang 300km sebab nak pegi pekan sehari? Ada kut, tapi mesti sikit jer bilangannya. 

Saya bertolak dari rumah saya hari sabtu pagi, sampai ke Temerloh tengahari. Mula-mula mestilah tangkap gambar Sungai Pahang yang glamer kan.

  

Pastu makan kat kedai yang terkenal dengan gulai patin tempoyaknya. Tapi saya tak makan ikan patin, jadi tak merasalah gulai tempoyak patin Temerloh.

Saya makan nasik lauk paru dan puyuh, ulam petai dan pucuk serai kayu serta sayur lemak kulat sisir campur jantung pisang dan terung berembang yang pedas menyengat, menangis saya makan tapi sedap.

Pastu carik hotel dan check-in. 



Kebetulan masa saya pergi tu ada Pesta Gasing, jadi saya jalan-jalan kat situ masa malam minggu dan makan sup gearbox.


 
Pagi-pagi buta hari Ahad jam 7 saya dah duduk tepi sungai Pahang sambil tunggu  peniaga-peniaga  susun barang. Tak sabar-sabar nak shopping you. 

Ok, ada kerja plak nak buat, nanti saya sambung lagi cerita Pekan Sehari Temerloh.

2 comments:

  1. aduh... sup gear box tu menggoda

    ReplyDelete
  2. Memang terbaik Pekan Sehari dia tuan..saya asal sini.Hasil jualan dia original.Segar dari KAMPUNG.Penjual pun baik-baik.
    https://buy.onpay.my/order/form/kerimo/razak

    ReplyDelete