Friday, January 26, 2018

Ho Chin Minh City Kali Ke 2 (3)

Esoknya kami ambil pakej bayar RM40 seorang utk trip shopping dari jam 8 hingga jam 2. Pagi-pagi lagi kami dah bersiap dan makan apa yang ada kat bilik. Saya makan roti jer yang dibawa oleh rakan sebilik.

 Bas pun sampai, tempat pertama yang kami pergi adalah kedai tiga tingkat yang ada banyak jual telekung dan tudung. Saya pun beli la sikit-sikit. Memikirkan luggage dah beli 25 kg, kalau tak penuh rugi la pulakkan.

Pastu kami pegi ke sebuah kedai yang jual beg kipling dan barangan cenderemata. Mengikut kata TG barang-barang kat situ kualitinya laian daripada yang di jual di pasar. Saya sempatlah beli beg dan dompet kipling.

Kemudian kami ke sebuah kedai kasut yang berkualiti agak baik, kata si TG la. Ada kasut sukan, kasut kulit dan beg-beg. katanya ada yang ori dan fake. Saya memang nak beli kasut baru yang mudah dibuka bila kat airport taksunat nanti. 


Jadi saya beli sepasang kasut dan satu beg sandang belakang kipling yang matching dgn dompet yang saya beli kat kedai sebelumnya. Eh! rupanya saya orang terakhir keluar dari kedai tu sebab nak pilih warna kasut. Patutnya saya beli jer 2 pasang. Kasut yang saya beli tu sangat selesa. Rasa rugi beli satu.


Pastu kami pi kedai Danny, saya pun tunjuk gambar yang adik saya hantar kat ws gambar-gambar tudung yang dia nak. Katanya nak 20 helai. Saya pun bersila dan suruh pekerja tu pilihkan 20 helai. Senang kerja. 

Pastu saya suruh pulak dia pilihkan telekung lycra. Siap bungkus dansaya try timbang. Pastu terus bayar. Masa tu kitorang ni dah rasa lapar. TG tu belikan roti macam dalam gambar tu dan bagi kitorg sorang satu. Katanya roti tu di buat dari tepung ubi. Kalau tak silap saya diorang panggil bahn mi kan. kalau salah sori yer.

Pada awalnya kami planning nak makan secara hidang dan bayar RM30 seorang tapi ramai pulak yang tak setuju. Jadi TG hantar kami kat Jln Malaysia dan kami pun cari makan sendiri.





No comments:

Post a Comment