Nak beli benih online?

Sunday, August 26, 2012

Ubat Epal Hijau 2



Ceritanya bermula begini, suatu hari cuti saya balik ke rumah mak abah saya sambil membawa ketam nipah untuk di buat lauk. Mak saya masak, saya pun makan.


 Petang itu saya tidur, tiba-tiba terbangun sebab sakit perut, rasa nak membuang pun ada, rasa nak muntah pun ada, ingatkan sebab makan banyak sangat ketam. Sakit perut berterusan hingga berpeluh menahan sakit. sapu minyak angin pun tak hilang, makan panadol pun tak hilang, malah bertambah sakitnya hingga ke bahagian belakang. Pelik tak pernah rasa sakit macam itu. Selepas kira-kira sejam barulah sakit tersebut hilang.

Saya pun balik kerumah dan pergi kerja, di sana sakit perut lagi, semakin teruk, tak boleh duduk, tak boleh baring kena berdiri sahaja, dalam sejam sakitnya pun hilang, balik kerja sakit lagi, tengah-tengah malam pun sakit juga, kena berdiri dalam sejam dua, baru boleh tidur balik.

Ahli keluarga saya tak pernah mengalami sakit yang saya rasa. Saya pun pelik. Jadi saya buat anggapan saya terkena gastrik. Saya pun pergi ke farmasi dan beli ubat gastrik, mahal juga harganya. Makan ubat gastrik macam ada kurang sikit sakitnya. Jadi saya fikir memang saya kena gastrik (perasan doktor sekejap).

Ubat gastrik kalau nak makan selalu, harganya macam mahal jer, jadi saya buat keputusan untuk pergi ke Hospital Kerajaan untuk dapatkan ubat gastrik kononnya. Jumpa doktor waktu petang untuk mengelakkan menunggu lama. Tepat tindakan tersebut, tanpa tunggu lama nama saya dipanggil. 

Macam biasa doktor tanya sakit apa, saya jawab sakit perut lama-lama melarat ke belakang. saya sesuka hati bagitau doktor saya rasa saya kena gastrik, nasib baik doktor tak berani marah saya, dia kata mungkin bukan gastrik, dia rasa saya ada batu karang. Dia tanya susah nak kencing ke, saya kata normal sahaja. Dia nak uji air kencing tapi tak boleh sebab saya period. 

Doktor suruh datang minggu depan untuk uji air kencing dan lain-lain ujian, untuk bekalan doktor bagi ubat untuk colic ( Pain in Stomach and Abdomen ) untuk seminggu. Bila makan ubat kurang sikit sakitnya.

Sebelum ini saya ada banyak baca status kawan-kawan dekat facebook yang terkena sakit batu karang, semuanya kena bedah, menakutkan. ada juga yang jumpa bomoh yang boleh keluarkan batu tersebut. Saya pula tak suka jumpa bomoh. Untuk mengelakkan semua benda tersebut, saya berusaha mencari apa-apa ubat atau petua yang boleh dicuba di internet.

Daripada pembacaan saya, antara sebab terkena batu karang ini adalah kerana suka makan organ dalaman, ya, memang kebelakangan ini saya ada makan hati ayam yang saya beli di pasar malam, masa kecik-kecik mak abah saya tak benarkan makan organ-organ dalaman, jadi bila dah dewasa semuanya saya makan (balas dendam). Selain itu saya juga suka minum minuman 3 in 1. Itulah antara penyebab-penyebabnya. Tapi sampai sekarang saya masih minum lagi.

Cari punya cari, saya terjumpa satu petua (terlupa alamat webnya, terima kasih banyak kepada empunya web) dan terus saya cuba.

Caranya ialah dengan minum jus epal hijau empat biji satu hari selama lima hari (4 X 5 = 20 biji). Malam hari kelima dalam petua itu pesakit disaran minum air garam epsom bercampur minyak zaitun untuk melancarkan perjalanan keluar batu karang yang hancur.

Menurut petua tersebut sebiji epal dibuat segelas jus, tapi bagi saya yang bekerja 8-5, nak minum 4 gelas jus epal adalah satu masalah. Jadi mula-mula saya minum jus pekat sebiji epal yang keluar dari juicer tapi itu pun masih leceh, saya cuba minum 2 biji sekali, pagi dan petang. 

Hasilnya, pada hari kedua sakit perut dan belakang saya terus hilang sehingga sekarang. Namun saya teruskan minum jus epal hingga hari ke lima. Minum garam epsom dan minyak zaitun saya tak buat sebab masa saya nak beli garam tersebut, ahli farmasi yang menjual garam itu kata mana ada orang minum garam epsom, orang guna untuk mandian atau buat baja sahaja. Saya pun tak buat langkah yang terakhir itu lagipun sakit saya dah hilang.

Saya rasa dah setahun lebih saya kena penyakit tersebut, saya takut juga kalau ia berulang, kadang-kadang kalau teringat saya cuba minum jus epal hijau pekat sebulan sekali. Semuanya untuk pencegahan. Harap-harap siapa yang ada terkena penyakit macam saya cuba-cubalah petua ini, kalau berjaya sebar-sebarkanlah untuk kebaikan bersama.



************************************************************************
Nak beli benih tanaman secara online?
 

10 comments:

  1. Salam,
    saye nak tanye ttg petua yang saudari bagi ttg batu karang tu..memang btul ke saudari da cuba da ia nye berkesan..??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam,
      Ya, memang saya dah cuba dan kadang-kadang (dua bulan sekali contohnya) saya amalkan petua tu, memang berkesan, sehingga sekarang sakit tersebut belum pernah berulang lagi.

      Delete
    2. Garam tu blh minum cari yg ade tulis food grade...sbb ade yg blh buat mandian je...yg ade tls food grade blh di mkn.

      Delete
  2. Salam,
    saye nak tanye ttg petua yang saudari bagi ttg batu karang tu..memang btul ke saudari da cuba da ia nye berkesan..??

    ReplyDelete
  3. Cuba ambil URINEX. Manfaat yang anda perolehi :
    1. Membantu memecahkan & mengeluarkan batu karang dari saluran kencing.
    2. Mengurangkan kekejangan & radang saluran kencing yang dikaitkan dengan batu karang.
    3. Melawaskan pembuangan air kencing & meredakan gangguan buah pinggang yang disebabkan oleh batu karang.

    HALAL & BERDAFTAR DENGAN KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA. Berminat untuk membuat pembelian, boleh PM/SMS/WhatsApps saya di 016-6521445 (Mas).

    Fb Pages : https://www.facebook.com/pages/Cinderellacute-Baraka-Habbatus-Sauda-Kapsul/126502494148896

    ReplyDelete
  4. Cuba ambil URINEX. Manfaat yang anda perolehi :
    1. Membantu memecahkan & mengeluarkan batu karang dari saluran kencing.
    2. Mengurangkan kekejangan & radang saluran kencing yang dikaitkan dengan batu karang.
    3. Melawaskan pembuangan air kencing & meredakan gangguan buah pinggang yang disebabkan oleh batu karang.

    HALAL & BERDAFTAR DENGAN KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA. Berminat untuk membuat pembelian, boleh PM/SMS/WhatsApps saya di 016-6521445 (Mas).

    Fb Pages : https://www.facebook.com/pages/Cinderellacute-Baraka-Habbatus-Sauda-Kapsul/126502494148896

    ReplyDelete
  5. erm.. saya pun alami sakit yg sama.. sampai x boleh bergerak atau bernafas..jadi bila kawan syorkan minum jus apple x bertapis.. alhamdulilah sakit tu berkurangan dan hilang.. maklum jelah peminum tegar 3in1 haha.. x boleh tinggal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. Sy pun sama. 3in1 my best friend...hehehe

      Delete
  6. Garam epsom mmg org buat makan juga. Atau rawatan.

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum,

    Kami merupakan pakar menyingkir batu karang pundi hempedu di Malaysia.
    Dengan pengalaman kami di industri makanan dan bioteknologi yang lama, kami telah mencipta produk buah-buahan semula jadi kami yang tersendiri untuk membubarkan batu dalam masa 12 jam. DR JETOX khas digunakan untuk membubarkan batu hempedu dan membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan. Kelebihan DR JETOX juga termasuk pengurangan berat badan setelah membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan. Dalam masa 12 jam sahaja, batu karang pundi hempedu akan muncul di dalam mangkuk tandas selepas proses penyingkiran bahan-bahan buangan. Pesakit tidak perlu risau lagi pundi hempedu akan dibuang jika mereka terpaksa menjalani pembedahan di hospital.Produk kami telah lulus dan berjaya mendapat pengiktirafan antarabangsa. Antaranya termasuk sijil Halal, HACCP dan sijil-sijil bertaraf antarabangsa.
    Kelebihan produk kami:-

    Dalam 12 Jam Sahaja
    Kaedah-kaedah yang lain di pasaran mengambil masa yang panjang (24jam atau 7 hari) untuk membubarkan batu hempedu. Produk kami yang merangkumi resipi yang berantioksida tinggi dapat menunjukkan keberkesannya dalam 12 jam sahaja. Dalam masa 12 jam sahaja, batu hempedu akan muncul di dalam mangkuk tandas selepas proses penyingkiran bahan-buahan buangan.

    Menyingkir Sisa-sisa Makanan Bertoksin
    Disebabkan campuran Rosecalam Juice dan Bio-Active Mineral, produk kami mampu membubarkan sisa-sisa makanan yang lama antaranya termasuk sisa-sisa bertoksin yang terkandung dalam badan. Bio-Active Mineral berfungsi memperbanyakan air dalam usus malah mempercepatkan penyingkiran sisa-sisa makanan bertoksin.

    Mengurangkan Berat Badan
    Seperti yang dinyatakan di atas, produk kami dapat menyingkirkan sisa-sisa makan bertoksin dan najis terlonggok. Selepas sisa-sisa baki disingkirkan, berat badan pelanggan kami dibuktikan turun serta-merta.
    ——————————————————————————————————————————

    Untuk memastikan pelanggan sah diserang batu hempedu, dibawah merupakan tanda-tanda kebentukan batu hempedu.
    *Rasa senak yang kronik
    *Rasa mual, angin kembung perut dan sakit abdomen
    *Loya dan muntah
    *Kesakitan di bahagian tengah dan kanan atas abdomen
    *Sakit perut pada bahagian sebelah kanan atas yang seperti gastrik
    *Sakit perut yang memulas hingga melarat ke tulang belikat
    Kesimpulan
    Untuk pengetahuan anda, kami bertujuan untuk menyelamat pesakit batu hempedu dengan produk kami yang bersumber buah-buahan alam semula jadi. Kami tegaskan bahawa tidak perlunya untuk membuang pundi hempedu yang merupakan organ manusia yang penting maka merupakan kurniaan Tuhan kepada kami.
    Dr Jetox telah lama dikenali ramai maka testimony-testimoni boleh didapatkan di laman Facebook.
    Facebook Fanpage : DR JETOX
    Sekiranya anda mempunyai apa-apa pertanyaan, sila hubungi kami bila-bila masa sahaja.
    Sekian, terima kasih.

    Ramon (Pengurus)

    The Club, Bukit Utama,
    1 Club Drive, Bukit Utama,
    Bandar Utama, 47800,
    Petaling Jaya, Selangor.
    GPS Coordinates: 3.151714,101.602716

    No. Talian:
    0109829005 (Ramon)
    Penghantar ke luar negeri? Sila rujuk kepada pengedar kami di berikut.
    Kelantan – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
    Kedah – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
    Terengganu – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
    Pahang – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
    Perlis – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
    Kuala Lumpur – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Wilayah Persekutuan – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Selangor – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Melaka – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Negeri Sembilan – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Pulau Pinang – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Johor Bahru – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Perak – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Sabah & Sarawak – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)

    ReplyDelete

Wikipedia

Search results

Tetanda

Bunga Jualan Tuaian Kebun Abah Anggur Cameron Highland Jiran Ros Jepun Nurseri Delima LAIN Mak mak abah cabang tiga tenggek burung Biji benih bunga telang nurseri kegemaran Kebun Mak Mulberry Resepi timun betik ulam Kebun Pucuk Ubi bunga ros jepun cili api daun sup kemunting Kelapa gajet Jarum Tujuh Bilah Tomato Tomato Ceri Bunga Raya Cili Kekabu Air Kucing Markisa Mimin Okinawan Spinach Sawi Ulam Raja abah herba jualan17 melur roselle serai timun ladang Bayam Malabar Merah Boss Epal Hijau Korea LDL Leptospermum Petola Bantal Punica Granatum Selom Stevia Strawberi benih cendawan cili hijau herba liar hiroponik mengkudu siam pisang Daun Pandan Durian Belanda Iklan Jambu Kacang Panjang Kailan Kunyit Nasi Goreng Pokok Tin Port Dickson Red Indian Guava Strawberry Temerloh ati-ati bayam merah bidara daun daun kaduk epal bidara gajus hidroponik kesum ketereh kiriman kulat labu labu manis limau kasturi limau purut mangga mata itik mempelam mulberi pucuk ubi kerinting pudina salam sambung nyawa shepherd pie sireh telinga kera Azalea Bendi Beri Ajaib Betik Birthday Cili Merah Figs Hyacinth Isnin Jagung Jus Kacang Panjang Renek Kelantan Orkid Pemandangan Petola Pokok semalu Senduduk Putih Taugeh Terung Bulat Terung Telunjuk Timun Tikus Ubat Vietnam batu karang bayam hijau benih kelapa berbunga buah letup-letup buah naga bunga kantan bunga kertas bunga liar bunga ros carrot cerita ciku daun kari daun limau purut epsom salt gastrik hospital hoya jeruk kacang botol kacang kelisa kaktus kangkung karot ketam kobis ungu kucai kuini kuning laksa mauritiana mawar mexican petunia misteri nuffnang padi pasu dinding pelik pisang tanduk pokok pisang pos pucuk ketereh pucuk paku pucuk putat rendang tamar terung ulat Aidiladha Anaheim Peppers Anggur Merah Ayam Baja Pemanis Baja merahitam Bayam Malabar Hijau Belalang Kunyit Blackcurrant Bukit Tinggi Bunga Janggut Bunga Jarum Bunian Cemperai Cili New Mexico Datin Liz FLED FM Facebook Garuda Gebu Habatussauda' Halia Hiasan Idola Impian Iris Janggut Ali Jerimin Kacang Hijau Kacang Tanah Kamal Kanak-kanak Kecik Kekwa Kemuning Kosmo Kuala Terengganu Lada Hitam Lavender Lengkuas Magnolia Mangga Taiwan Masak Kicap Melancong Microwave NUCLEAR MALAYSIA Noni Siam Orkid Air Passport Pasu Penat Penulis Novel Pertama Pertandingan Memasak Plastik Pulasan Racun RnR Rosemary Sali Selasih Serissa Setahun Siput Sireh India TCT TRAP TYT Taiping Tiada Entri Tiru Titiwangsa Tomyam Trong UNDI Utusan alpukat april2015 asam batu avocado baja cecair baja kopi premium belinjau bernas betik akar biodegradabel bisul buah buah putat buluh lemang bunga kuning bunga longkang bunga plastik bunga sate cek cekur manis cempaka tanjung cencalok cendawan busut ceri barbados cicak kobin cikgu cili besar cili ungu comel costus daun bawang daun keledek daun kunyit durian euzie galak kucing gelang pasir ginseng jawa gout gulai masam halaman hijau hobi hotel ikan herba jabuticaba jambangan jambu batu jangguih jantung pisang kacang botor merah kambing kelapa pendek kelu keman air kenduri kerabu viral asam masin kerabu viral nenas keratan batang khasiat kimchi kiwi kobis cina kumquat kurma lada pahit lantana liar limau bali limau mandarin lobak putih mahkota dewa malabar malang maman mancing masak melada pahit merah jambu miang kham microvawe money plant muak nasin ngeri nilam nona online orkid hutan other inbox pakej oktober paku pelangi parsley pegaga pegaga kampung pencuri perabot taman peria katak periuk petai petai belalang petunia pisang emas pisang kaki pisang muda pizza pokok duit pokok peluru pistol pokok petai pressure sprayer pucuk cemperai pucuk kaduk pucuk mangga pucuk mulberi pucuk ubi keledek puding karamel pulut kuning purslane raspberry red button ginger roses forever salad santai sedekah sedih sejuta serawa sirap roselle stoberi sungai taman tergantung teh pudina tembikai kuning terima kasih terung berembang tragedi tulasi ubi kayu ubi keledek ungu wangi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...