Nak beli benih online?

  • - Daun Bidara Kering 10g RM1 Boleh pesan sekali dengan biji benih atau produk lain Kos Poslaju RM8 utk Semenanjung WhatsApp 0174559536 Khasiat daun bidara, ...
    1 week ago

Monday, June 3, 2013

Nasi Goreng Daun Noni Siam



Ini ialah nasi goreng dimasak sendiri oleh saya bukannya di beli di kedai Siam. Nasi goreng campur daun noni siam.



Ini ramuan pelengkap nasi goreng saya, daun noni siam atau lebih dikenali dengan nama mengkudu siam.

Resepi ini ditemui secara tak sengaja oleh saya sendiri.

 Pada suatu hari saya ingin memasak nasi goreng tapi tak ada sayur. Jadi saya pun ambil beberapa helai daun mengkudu siam, hiris halus dan campurkan semasa menggoreng nasi.

Hasilnya mengkagumkan lidah saya. Lepas itu saya pun masak nasi goreng bercampur daun mengkudu siam sekali lagi dan muatkan dalam blog ini.

Kalau nak kenal dengan lebih lanjut mengenai daun mengkudu siam sila klik DI SINI.

9 comments:

  1. pokok noni (diorngg panggil)ade kat umah jiran sblh dkt kebun tuh..tak tahulah yg sama ker tak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. noni biasa kot, yg buahnya busuk tu, yg ni tak berbuah cuma berdaun jer, kalo balik M'sia, ada byk diorang tanam kt lebuhraya sbg pokok hiasan

      Delete
  2. penah tanam pokok ni...tapi tak mau besar2...tak tau plk pucuk boleh dimakan...tima kasih bg tau info ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy tanam dlm pasu tp cepat gak dia membesar, sy rasa seeloknya tanam atas tanah, lepas tu pangkas selalu

      Delete
  3. sedap nya nasi goreng.Daun tu tak ada bau ke ?..sama tak dengan mengkudu biasa tu Rose.

    ReplyDelete
    Replies
    1. daun ni tak berbau macam daun mengkudu biasa dan tak pahit, mmg sesuai buat sayur masak lemak tp yg tu sy belum cuba lg.....tungguuuuu

      Delete
  4. Salam Rose,

    Mak Aji suka tengok pokok ni yang biasa dibuat pokok pagar, cantik sebab warna hijau mudanya yang agak terang, boleh menceriakan suasana laman. Baru tahu itu mengkudu Siam namanya dan boleh dimakan! Insya-Allah boleh dicari barang sepokok nanti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam mak aji,
      dekat opis sy ni pun pokoknya byk ditanam, tapi malu la pulak nk ngutip, kang org lain ingat 'tk betul' pulak

      Delete

Wikipedia

Search results

Tetanda

Bunga Jualan Tuaian Anggur Kebun Abah Cameron Highland Jiran Ros Jepun Nurseri Delima LAIN Mak mak abah cabang tiga tenggek burung Biji benih bunga telang nurseri kegemaran Kebun Mak Mulberry Resepi timun betik Kebun Pucuk Ubi bunga ros jepun cili api daun sup kemunting ulam Kelapa gajet Jarum Tujuh Bilah Tomato Ceri Bunga Raya Cili Kekabu Air Kucing Markisa Mimin Okinawan Spinach Sawi Tomato Ulam Raja abah herba melur roselle serai timun ladang Bayam Malabar Merah Boss Epal Hijau Korea LDL Leptospermum Petola Bantal Punica Granatum Selom Stevia Strawberi benih cendawan cili hijau herba liar hiroponik mengkudu siam pisang Daun Pandan Durian Belanda Iklan Jambu Kacang Panjang Kailan Kunyit Nasi Goreng Pokok Tin Port Dickson Red Indian Guava Strawberry Temerloh ati-ati bayam merah bidara daun epal bidara gajus hidroponik jualan17 kesum ketereh kiriman kulat labu labu manis limau kasturi limau purut mangga mata itik mempelam mulberi pucuk ubi kerinting pudina sambung nyawa shepherd pie sireh telinga kera Azalea Bendi Betik Birthday Cili Merah Hyacinth Isnin Jagung Jus Kacang Panjang Renek Kelantan Orkid Pemandangan Petola Pokok semalu Senduduk Putih Taugeh Terung Bulat Terung Telunjuk Timun Tikus Ubat Vietnam batu karang bayam hijau benih kelapa berbunga buah letup-letup buah naga bunga kantan bunga kertas bunga liar bunga ros carrot cerita ciku daun kaduk daun kari daun limau purut epsom salt gastrik hospital hoya jeruk kacang botol kacang kelisa kaktus kangkung karot ketam kobis ungu kucai kuini kuning laksa mauritiana mawar mexican petunia misteri nuffnang padi pasu dinding pelik pisang tanduk pokok pisang pos pucuk ketereh pucuk paku pucuk putat rendang salam tamar terung ulat Aidiladha Anaheim Peppers Anggur Merah Ayam Baja Pemanis Baja merahitam Bayam Malabar Hijau Belalang Kunyit Beri Ajaib Blackcurrant Bukit Tinggi Bunga Janggut Bunga Jarum Bunian Cemperai Cili New Mexico Datin Liz FLED FM Facebook Figs Garuda Gebu Habatussauda' Halia Hiasan Idola Impian Iris Janggut Ali Jerimin Kacang Hijau Kacang Tanah Kamal Kanak-kanak Kecik Kekwa Kemuning Kosmo Kuala Terengganu Lada Hitam Lavender Lengkuas Magnolia Mangga Taiwan Masak Kicap Melancong Microwave NUCLEAR MALAYSIA Noni Siam Orkid Air Passport Pasu Penat Penulis Novel Pertama Pertandingan Memasak Plastik Pulasan Racun RnR Rosemary Sali Selasih Serissa Setahun Siput Sireh India TCT TRAP TYT Taiping Tiada Entri Tiru Titiwangsa Tomyam Trong UNDI Utusan alpukat april2015 asam batu avocado baja cecair baja kopi premium belinjau bernas betik akar biodegradabel bisul buah buah putat buluh lemang bunga kuning bunga longkang bunga plastik bunga sate cek cekur manis cempaka tanjung cencalok cendawan busut ceri barbados cicak kobin cili besar cili ungu comel costus daun bawang daun keledek daun kunyit durian euzie galak kucing gelang pasir ginseng jawa gout gulai masam halaman hijau hobi hotel ikan herba jabuticaba jambangan jambu batu jangguih jantung pisang kacang botor merah kambing kelapa pendek kelu keman air kenduri kerabu viral asam masin kerabu viral nenas keratan batang khasiat kimchi kiwi kobis cina kumquat kurma lada pahit lantana liar limau bali limau mandarin lobak putih mahkota dewa malabar malang maman mancing masak melada pahit merah jambu microvawe money plant muak nasin ngeri nilam nona online orkid hutan other inbox pakej oktober paku pelangi parsley pegaga pegaga kampung pencuri perabot taman peria katak periuk petai petai belalang petunia pisang emas pisang kaki pisang muda pizza pokok duit pokok peluru pistol pokok petai pressure sprayer pucuk cemperai pucuk kaduk pucuk mangga pucuk mulberi pucuk ubi keledek pulut kuning purslane raspberry red button ginger roses forever salad santai sedekah sedih sejuta serawa sirap roselle stoberi sungai taman tergantung teh pudina tembikai kuning terima kasih terung berembang tragedi tulasi ubi kayu ubi keledek ungu wangi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...