Wednesday, November 14, 2012

Peristiwa Ngeri

Hari ini dalam sejarah. Pertama kalinya satu peristiwa ngeri telah berlaku. Sewaktu saya tengah gembira memandu dalam kesesakan (sesak sangatlah tu) jalan raya di kawasan perumahan saya, saya berangan-angan hendak membeli microwave baru. Pagi tadi saya telah membuat tinjauan di kedai elektrik, tawaran harga yang di berikan memang menarik tetapi saya perlu buat beberapa lagi tinjauan sebelum membeli yang baru.

Tengah saya berangan-angan tapi saya masih memandu dengan hati-hati. Kereta di hadapan saya jaraknya hanya satu meter. Saya pastikan jarak saya tidak terlalu rapat. Saya memandu dengan tenang. Tiba-tiba, saya terasa seperti melanggar sesuatu yang keras, sedangkan tadi saya tak nampak benda yang lain selain daripada tar di atas jalan raya.  Saya pandang cermin belakang, tiada kereta yang berhenti. Sayup-sayup saya ternampak seokor kucing berbelang jingga sedang terhincut-hincut menyeberangi jalan  sambil menyeret kakinya.

Demi Allah saya tak berniat nak langgar kucing itu kalau saya nampak. Berdosa sungguh rasanya. Saya tak boleh berhenti untuk tolong kucing itu kerana di belakang saya  kereta berbaris panjang. Saya sayang dan sukakan kucing tapi saya tak bela sebab takut menginaya kucing kalau terlupa bagi makan atau sebagainya.

Saya berhenti sebentar di hadapan sebuah kedai runcit sambil memikirkan nasib kucing yang saya tak sengaja langgar dan tak dapat tolong.

Sampai di rumah, jiran di hadapan rumah ajak saya makan-makan sempena Deepavali. Maaflah, saya tak boleh bergembira sebab saya telah melalui satu peristiwa ngeri hari ini.


 Macamana pun tema hari ini tetap ada gambar bunga sebagai penyeri. gambar ini saya ambil sewaktu melawat nurseri kegemaran saya.

Walaupun berduka, hari ini saya tetap gembira sebab dapat satu cenderahati dari London dan satu lagi dari Makasar. Terima kasih kepada yang memberi.

4 comments:

  1. oh oh...sy pun pernah terlanggar meoww kecik ms dolu2..mmg ngei..paham perasaan awak tuh..rs berdosa & bersalah...takperlah..sedekah yasin & fatihah buat meoww..heheh (blh buat lawak lg tuh.)

    ReplyDelete
  2. teringin nak pg tgk tempat kejadian, tp takut tuaan punya kucing cam kereta plak...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...sabar ya rose. Insyallah anak kucing tu selamat. Doakan anak kucing tu selamat. Kalau meninggal rose doakan dia dan sedekahkan yasin....bukan rose sengaja pun kan. Benda dah jadi. :)

      Delete
    2. skang ni fobia kalo nampak kucing main2 tp jln, takut dia berlari ke tgh jln dan tk sempat elak

      Delete

Wikipedia

Search results

Tetanda

Bunga Tuaian Kebun Abah Cameron Highland Jiran Nurseri Delima LAIN Mak Ros Jepun Jualan mak abah Anggur cabang tiga tenggek burung Biji benih nurseri kegemaran Mulberry Resepi Kebun Kebun Mak Pucuk Ubi cili api Kelapa bunga ros jepun daun sup kemunting timun betik ulam Jarum Tujuh Bilah Tomato Ceri gajet Bunga Raya Cili Kekabu Air Markisa Mimin Okinawan Spinach Sawi Ulam Raja bunga telang melur roselle timun ladang Bayam Malabar Merah Boss Epal Hijau Kucing LDL Leptospermum Petola Bantal Punica Granatum Selom Strawberi Tomato abah cendawan cili hijau herba herba liar hiroponik mengkudu siam pisang serai Daun Pandan Durian Belanda Iklan Jambu Kacang Panjang Kailan Kunyit Nasi Goreng Port Dickson Red Indian Guava Strawberry ati-ati bayam merah benih daun epal bidara gajus kesum ketereh kiriman kulat labu labu manis limau kasturi limau purut mangga mempelam mulberi pudina sambung nyawa shepherd pie telinga kera Azalea Bendi Betik Cili Merah Hyacinth Isnin Jus Kelantan Orkid Pasu Pemandangan Petola Pokok semalu Senduduk Putih Stevia Taugeh Temerloh Terung Bulat Terung Telunjuk Timun Tikus Ubat bayam hijau benih kelapa berbunga buah letup-letup buah naga bunga kantan bunga kertas bunga liar bunga ros carrot ciku daun kaduk daun kari daun limau purut hidroponik hoya jeruk kacang botol kacang kelisa kaktus karot kobis ungu kuini kuning laksa mauritiana mawar mexican petunia misteri pasu dinding pelik pisang tanduk pokok pisang pos pucuk ketereh pucuk paku pucuk putat pucuk ubi kerinting rendang sireh tamar ulat Aidiladha Anaheim Peppers Ayam Belalang Kunyit Beri Ajaib Birthday Blackcurrant Bukit Tinggi Bunga Janggut Bunga Jarum Bunian Cemperai Cili New Mexico Datin Liz FLED FM Facebook Garuda Gebu Habatussauda' Halia Hiasan Idola Impian Jagung Janggut Ali Jerimin Kacang Hijau Kacang Tanah Kamal Kanak-kanak Kecik Kekwa Kemuning Kosmo Kuala Terengganu Lada Hitam Lavender Lengkuas Magnolia Mangga Taiwan Masak Kicap Melancong Microwave NUCLEAR MALAYSIA Noni Siam Orkid Air Penat Pertama Pertandingan Memasak Plastik Pulasan Racun RnR Rosemary Sali Selasih Serissa Setahun Siput Sireh India TCT TRAP TYT Tiada Entri Tiru Titiwangsa Tomyam Trong UNDI Utusan alpukat asam batu avocado baja cecair batu karang belinjau bernas betik akar biodegradabel bisul buah buah putat buluh lemang bunga kuning bunga longkang bunga plastik bunga sate cekur manis cempaka tanjung cencalok cendawan busut cicak kobin cili besar cili ungu comel daun bawang daun keledek daun kunyit durian galak kucing gelang pasir gulai masam halaman hijau hobi hotel ikan herba jambangan jambu batu jangguih jantung pisang kambing kangkung kelu kenduri keratan batang ketam khasiat kiwi kobis cina kucai kurma lada pahit lantana liar limau bali limau mandarin lobak putih mahkota dewa malabar malang maman masak melada pahit merah jambu microvawe money plant muak nasin ngeri nilam nona online orkid hutan paku pelangi parsley pegaga pegaga kampung pencuri perabot taman peria katak periuk petai petunia pisang emas pisang kaki pisang muda pizza pokok duit pokok peluru pistol pokok petai pressure sprayer pucuk cemperai pucuk kaduk pucuk mangga pucuk mulberi pucuk ubi keledek pulut kuning purslane raspberry red button ginger roses forever salad salam santai sedih serawa sirap roselle sungai taman tergantung teh pudina tembikai kuning terung terung berembang tulasi ubi keledek ungu wangi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...