Nak beli benih online?

  • - Daun Bidara Kering 10g RM1 Boleh pesan sekali dengan biji benih atau produk lain Kos Poslaju RM8 utk Semenanjung WhatsApp 0174559536 Khasiat daun bidara, ...
    1 week ago

Thursday, April 18, 2013

Kao Hado?

 
Tuuuuu dia! Boss saya bagi sekotak keratan batang ros jepun warna campur-campur untuk ditanam. Boss orang lain ada buat macam tu?
 

Hari ini saya nak letak gambar pokok mangga boss saya. Mana la tau kan.....wink! wink!


Boss saya kata dia ada tanam lebih dari lima pokok mangga kat halaman banglo dia.


Kemas betul halaman boss saya ini. Bukan nak bodek boss tapi memang betul kan.


Ini pula pokok bunga kemboja kebanggaan boss saya. Siap ada hiasan bergantungan.

18 comments:

  1. dah masak tu mangga.saya pun dah tanam mangga macam ni.
    Rose tanya sama itu boss, pokok mangga tu, masih kecik dah berbuah, apa rashianya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boss sy kata tambahkan baja pada tanaman dan tambahkan senyuman kepada kehidupan (yg ni btui2 boss sy yg cakap baru jap tadi)

      Delete
  2. non ado eh macam ni heheh...sy suka kemboja color tu..kat umah ni ada size kecik ja..color pink
    pokok mangga boss awk kecik tapi subhanallah dah berbuah banyak

    ReplyDelete
    Replies
    1. boss sy ni mmg rajin menjaga pokok dan halamannya

      Delete
  3. Baik nya boss...mesti boss perempuan kut..boss saya lelaki kat ofis pun dia tak bagi letak bunga..nampak toggel jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehee...pembetulan boss sy seorang LELAKI, kat tempat keje sy 70% pekerja adalah lelaki

      Delete
  4. cantik la.......tak ada la pulak bos nk bagi pokok bunga rose jepun ke saya ni. Saya sorang je la pencinta alam di opis ni...org lain pencinta gadget memanjang. Rumah bos rose sangat besar dan kemas tersusun. Seindah mata memandang.... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat tempat kerja saya ni tak de kaitan lansung dengan pertanian tapi ada la dua tiga org yg berminat tapi kalau pasal gadjet2 terkini mmg raaaamai la peminatnya

      Delete
  5. bestnya tgk laman bos awak nie...kemas gitu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. boss ni mmg rajin, tu blum tgk dalam rumah dia lagi, tapi dia pesan jgn masukkan gambo dlm umah dia

      Delete
  6. rapi betul laman boss awk tu...dia baru pindah ke sini ke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya tak ada la baru sgt, nanti sy tanya dah brapa tahun...hahahaha

      Delete
  7. banyak tu dapat ros jepun, satu kotak.. esok2 dapat mangga pulak.. baiknya bos Rose.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...mangga dia belum masak lg so arini dia bg daun limau purut dulu

      Delete
  8. Kecil-kecil sudah berbuah pokok mangganya. Nyum~

    Di Malaysia saya lihat kurang untuk orang mencatas pokok mangga paras manusia. Tetapi di Taiwan saya lihat mereka cantas dan kekalkan paras manusia. Senang nak tuai.

    Pohon kemboja tu berseri juga ya dengan bunga tergantung yang lain. (y)

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru pg td rasa nak potong pokok mangga sy, idea yg baguih

      Delete
  9. Gantung pokok pd pokok tu Lynn nak cuba jugak lah. Kat depan ada pokok limau purut yg meninggi tp tak mau berbuah. Nak buang tp Rizal ckp simpan nanti daunya buat msk tomyam (eh, msk ler sendiri, Lynn tak pandai!) Baik betul boss erk.. boss Lynn? haish, ajak main golf jer pg petang siang mlm, naik hitam lengan!

    ReplyDelete
  10. Walaupun pokok mangganya kecil, lebat buahnya.

    ReplyDelete

Wikipedia

Search results

Tetanda

Bunga Jualan Tuaian Anggur Kebun Abah Cameron Highland Jiran Ros Jepun Nurseri Delima LAIN Mak mak abah cabang tiga tenggek burung Biji benih bunga telang nurseri kegemaran Kebun Mak Mulberry Resepi timun betik Kebun Pucuk Ubi bunga ros jepun cili api daun sup kemunting ulam Kelapa gajet Jarum Tujuh Bilah Tomato Ceri Bunga Raya Cili Kekabu Air Kucing Markisa Mimin Okinawan Spinach Sawi Tomato Ulam Raja abah herba melur roselle serai timun ladang Bayam Malabar Merah Boss Epal Hijau Korea LDL Leptospermum Petola Bantal Punica Granatum Selom Stevia Strawberi benih cendawan cili hijau herba liar hiroponik mengkudu siam pisang Daun Pandan Durian Belanda Iklan Jambu Kacang Panjang Kailan Kunyit Nasi Goreng Pokok Tin Port Dickson Red Indian Guava Strawberry Temerloh ati-ati bayam merah bidara daun epal bidara gajus hidroponik jualan17 kesum ketereh kiriman kulat labu labu manis limau kasturi limau purut mangga mata itik mempelam mulberi pucuk ubi kerinting pudina sambung nyawa shepherd pie sireh telinga kera Azalea Bendi Betik Birthday Cili Merah Hyacinth Isnin Jagung Jus Kacang Panjang Renek Kelantan Orkid Pemandangan Petola Pokok semalu Senduduk Putih Taugeh Terung Bulat Terung Telunjuk Timun Tikus Ubat Vietnam batu karang bayam hijau benih kelapa berbunga buah letup-letup buah naga bunga kantan bunga kertas bunga liar bunga ros carrot cerita ciku daun kaduk daun kari daun limau purut epsom salt gastrik hospital hoya jeruk kacang botol kacang kelisa kaktus kangkung karot ketam kobis ungu kucai kuini kuning laksa mauritiana mawar mexican petunia misteri nuffnang padi pasu dinding pelik pisang tanduk pokok pisang pos pucuk ketereh pucuk paku pucuk putat rendang salam tamar terung ulat Aidiladha Anaheim Peppers Anggur Merah Ayam Baja Pemanis Baja merahitam Bayam Malabar Hijau Belalang Kunyit Beri Ajaib Blackcurrant Bukit Tinggi Bunga Janggut Bunga Jarum Bunian Cemperai Cili New Mexico Datin Liz FLED FM Facebook Figs Garuda Gebu Habatussauda' Halia Hiasan Idola Impian Iris Janggut Ali Jerimin Kacang Hijau Kacang Tanah Kamal Kanak-kanak Kecik Kekwa Kemuning Kosmo Kuala Terengganu Lada Hitam Lavender Lengkuas Magnolia Mangga Taiwan Masak Kicap Melancong Microwave NUCLEAR MALAYSIA Noni Siam Orkid Air Passport Pasu Penat Penulis Novel Pertama Pertandingan Memasak Plastik Pulasan Racun RnR Rosemary Sali Selasih Serissa Setahun Siput Sireh India TCT TRAP TYT Taiping Tiada Entri Tiru Titiwangsa Tomyam Trong UNDI Utusan alpukat april2015 asam batu avocado baja cecair baja kopi premium belinjau bernas betik akar biodegradabel bisul buah buah putat buluh lemang bunga kuning bunga longkang bunga plastik bunga sate cek cekur manis cempaka tanjung cencalok cendawan busut ceri barbados cicak kobin cili besar cili ungu comel costus daun bawang daun keledek daun kunyit durian euzie galak kucing gelang pasir ginseng jawa gout gulai masam halaman hijau hobi hotel ikan herba jabuticaba jambangan jambu batu jangguih jantung pisang kacang botor merah kambing kelapa pendek kelu keman air kenduri kerabu viral asam masin kerabu viral nenas keratan batang khasiat kimchi kiwi kobis cina kumquat kurma lada pahit lantana liar limau bali limau mandarin lobak putih mahkota dewa malabar malang maman mancing masak melada pahit merah jambu microvawe money plant muak nasin ngeri nilam nona online orkid hutan other inbox pakej oktober paku pelangi parsley pegaga pegaga kampung pencuri perabot taman peria katak periuk petai petai belalang petunia pisang emas pisang kaki pisang muda pizza pokok duit pokok peluru pistol pokok petai pressure sprayer pucuk cemperai pucuk kaduk pucuk mangga pucuk mulberi pucuk ubi keledek pulut kuning purslane raspberry red button ginger roses forever salad santai sedekah sedih sejuta serawa sirap roselle stoberi sungai taman tergantung teh pudina tembikai kuning terima kasih terung berembang tragedi tulasi ubi kayu ubi keledek ungu wangi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...